آموزش بازاریابی دیجیتال

تبلیغات اینترنتی چیست؟

اولین بار در۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ تبلیغات اینترنتی بصورت بنر در سایت هات وایر نمایش داده شد .در آن زمان ها بود که تعداد ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی حدود ۳۰٬۰۰۰ دلار برای اینکه تبلیغات خود را در ۱۲ هفته معرض نمایش بگذارند ، پرداخت کردند . در سال ۱۹۹۵ وب را به عنوان یک رسانه ای عمومی پذیرفتند .اولین اتاق گفتگوی تجاری را در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵۵ راه اندازی شد .

کاربران و مدیران کسب و کارهای عزیز امروز میخوام واستون بازاریابی اینترنتی  و اینکه مزایا و معایب و همچنین باید ها و نباید های بازاریاب اینترنتی رو توضیح بدم با ما همراه باشید.

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از ابزارهای دیجیتال مثل تبلیغات در سایت ها ، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکه‌های اجتماعی، سئو ، بازاریابی موبایلی و دیگر روش های تبلیغاتی آنلاین انجام می‌شود.

انواع بازاریابی اینترنتی :

بازاریابی از طریق موتورهای جست و جو

تبلیغات آنلاین

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی شبکه‌های

بازاریابی موبایلی

وبلاگ‌نویسی

مزایای بازاریابی اینترنتی
  • معرفی و فروش محصولات در اینترنت به مکان و زمان وابسته نیست.
  • اطلاعاتی که از طریق وب سایت در اختیار کاربران قرار می گیرد بسیار کامل و جامع خواهد بود.
  • هزینه تبلیغات اینترنتی بسیار کمتر از هزینه های دیگر روشهای تبلیغاتی می باشد.
  • بررسی و مدیریت رفتار کاربران وب سایت
  • پس از خرید می توان از طریق ایمیل و اس ام اس پیشنهادات جدید و ویژه به خریداران داد.
  • بازخورد تبلیغات اینترنتی چندین برابر بیشتر از دیگر روش های تبلیغاتی می باشد.
معایب بازاریابی اینترنتی
  • مشکلات دسترسی به اینترنت مانند قطعی و کند شدن اینترنت.
  • آشنا نبودن برخی از کاربران به اینترنت و طرز استفاده از آن.
  • اعتماد نداشتن برخی از کاربران به تبلیغات اینترنتی.
  • تغییرات و پویایی اینترنت که باعث تغییر در روشهای بازاریابی می شود.
  • ملاحظات امنیتی و محرمانگی اطلاعات کاربران.
پیشنهاد می کنیم بخوانید :  روش های افزایش واقعی رتبه الکسا
بایدها و نبایدهای بازاریابی اینترنتی

۱ ) تبلیغات اینترنتی باید همیشه مداوم باید حتی در سخت ترین شرایط مالی از تبلیغات اینترنتی رایگان و ارزون تر حتما استفاده شد.

۲ ) همیشه بعداز تبلیغات اینترنتی روش های اجرا شده را تحلیل و بررسی کنید تا در صورت بی تاثیر بودن در فروش دیگر از

آن روش استفاده نکنید و روشی که بهترین نتیجه را ازش دیدید بیشتر روش وقت و هزینه بگذارید.

۳ ) هرگز تمام بودجه تبلیغاتی خود را در یک ماه هزینه نکنید سعی کنید پخش کنید در چند ماه چون تبلیغات هرچی پیوسته باشه تاثیرش بیشتر خواهد بود

۴ ) بیشتر مدیران کسب و کارها میخواهند همه امور تبلیغاتی را خودشان انجام دهند از انجایی که امر تبلیغات یک کار تخصصی می باشد اینکار باعث هدر رفت پول و وقت می شود و بهتر است از افراد یا شرکت های متخصص برای تبلیغات اینترنتی بهره ببرید .