آموزش بازاریابی دیجیتال
آموزش ویدیو مارکتینگ
تعریف ویدیو مارکتینگ
به بیان ساده جذب مخاطبان علاقه مند به کسب و کاری از طریق ویدئو را ویدئو مارکتینگ می گویند. هدف اصلی در ویدئو مارکتینگ برندسازی و فروش محصولات و خدمات کسب کار شما می باشد.
نکات الزامی در ساخت و تولید ویدیو
- گذاشتن آرم و لوگوی خودتان را در ویدیوها
- ساخت ویدیو با کیفیت
- از قراردادن زیر نویس در ویدیو خودداری کنید
- استفاده از یک گوینده حرفه ای و خوش صدا
مزایایی ویدیو مارکتینگ
- آشنایی کاربران با محصولات و خدمات شما
- افزایش بازدید واقعی از سایت شما
- بر سئو وب سایت تاثیرگذار می باشد
- ویدیو های حرفه ای ،کار شما را با بقیه متمایز می کند
- بهترین روش برند سازی
معایب ویدیو مارکتینگ
- هزینه و زمان بسیاری نیاز دارد
- تولید ویدیو یک کار تخصصی می باشد
- نیاز به وسایل فیلم برداری می باشد
- بعضی از کاربران به دلیل کاهش سرعت اینترنت ،تمایلی به مشاهده ویدیوهای اینترنتی ندارند
ویدئو مارکتینگ را بیشتر چه کسایی استفاده می کنند؟
- مدیران کارخانجات و صنایع برای معرفی یک محصول خاص
- مدیران ادارت برای معرفی یک فرآیند کاری
- مدیران تولیدی ها و شرکت ها برای معرفی محصولات و یا خدمات به مخاطبان.
- کسب و کارهای سنتی
آمارهای جالب ویدئو مارکتینگ در سال ۲۰۱۸
- استفاده ۸۱ درصد از کسبوکارها از ویدئو به عنوان ابزاری برای بازاریابی
- ۹۹ درصد از کسانی که در سال ۲۰۱۷ از ویدئو استفاده کردهاند، در سال ۲۰۱۸ همین روش را ادامه داده اند
- ۶۵ درصد از کسانی که از ویدئو مارکتینگ استفاده نکردهاند، در سال ۲۰۱۸ استفاده کردند.
- افراد به طور متوسط ۱٫۵ ساعت در روز را به تماشای محتواهای ویدئویی اختصاص میدهند.
- ۱۵ درصد از افراد بیش از ۳ ساعت در روز را به تماشای ویدئو اختصاص میدهند.
- ۹۷ درصد از بازاریابان ادعا میکنند که ویدئوها به مخاطبان کمک میکند تا کاربرد محصولات یا خدمات را بهتر درک کنند.
- ۷۶ درصد از بازاریابان میگویند که ویدئوها باعث افزایش فروش محصولاتشان شده است.
- ۴۷ درصد از بازاریابان میگویند که ویدئوها باعث کاهش ۴۷ درصدی پرسشهای مشتریان از بخش پشتیبانی محصولات شده است.
- ۷۶ درصد از آنها میگویند که وجود ویدئوها باعث افزایش ترافیک وبسایتشان شده است.
- ۸۰ درصد از بازاریابان مدعی هستند که وجود ویدئو در وبسایتشان، زمان سپریشده در وبسایت (time-in-site) را ۲ برابر کرده است.
- ۹۵ درصد از مردم مایل به تماشای ویدئوهای توضیحی (explainer video) هستند تا درباره محصولات یا خدمات اطلاعات کافی به دست آورند.
- ۸۱ درصد از مردم پس از تماشای ویدئوی یک برند، قانع میشوند که محصول را خریداری کنند.
- ۶۹ درصد از مردم پس از تماشای ویدئو از یک نرمافزار یا اپلیکیشن، قانع میشوند که آن را خریداری یا نصب کنند.
- ۸۵ درصد از مردم میگویند خواهان تماشای ویدئوهای بیشتری از برندها در سال ۲۰۱۸ هستند.
- در صفحاتی که هر دو محتوای متنی و ویدئویی وجود دارد، ۷۲ درصد از مردم ترجیح میدهند برای کسب اطلاعات درباره محصول، ویدئو تماشا کنند.
- در سال ۲۰۱۷، تنها ۳۸ درصد از بازاریابان از محتواهای ویدئویی در لینکدین خود استفاده کردند، ولی ۵۵ درصد از آنها این روند را در سال ۲۰۱۸ ادامه دادند.
ویژگی ویدئو مارکتینگ
- علاقه مشتریان به ویدئو
- فروش سریع تر
- قابلیت ویروسی شدن
- در نتایج گوگل آمدن
- کاهش نرخ پرش کاربر
- افزایش میزان اعتماد کاربران
بهترین مکان برای انتشار ویدیو
- وب سایت های اشتراک گذاری ویدئو فارسی و انگلیسی
- نمایش ویدئو در جلسات و همایش ها
- نمایش ویدئو در نمایشگاه ها و رویدادها
- انتشار ویدئو در شبکه های اجتماعی
- انتشار ویدئو درسایت های ویدئو مارکتینگ
- نمایش ویدئو در تلویزیون