آموزش بازاریابی دیجیتال

آموزش بازاریابی پیامکی

تاریخچه بازاریابی پیامکی

خدمات پیام کوتاه در ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۸۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. براساس گزارش منتشره از شرکت مخابرات ایران تعداد مشترکان تلفن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همراه در ابتدای سال ۱۳۸۳ رقمی برابر با ۸۷۶/۴۴۹/۳ نفر بوده است که با رشد ۹۱/۴۷درصدی در انتهای سال ۱۳۸۳ به ۷۴۹/۱۰۲/۵ مشترک افزایش یافته است. در سال ۱۳۸۷ روزانه ۲۰ میلیون پیام کوتاه به وسیله کاربران تلفن همراه رد و بدل می شد.

در این پست قرار است ما برای شما عزیزان آموزش بازاریابی پیامکی را توضیح بدهیم و فوانین و نکات و ترفندهای آن را برای شما شرح دهیم انشالله برای شما مدیران کسب و کار مفید واقع شود.

قوانین بازاریابی پیامکی

مهم‌ترین قانوی که باید مد نظر داشته باشید این است که پیامکتان را باید فقط برای مخاطبانی ارسال کنید که از قبل برای حضور در خبرنامه پیامکی‌تان ابراز تمایل کرده‌اند. روش صحیح انجام این کار این است که با ارسال درخواست و لینک ثبت ‌نام از مشتریان بخواهید تا خودشان در خبرنامه پیامکی‌تان عضو شوند.

روش های موثر در بازاریابی پیامکی
  • متن پیامک را ساده بنویسید
  • خودتان را معرفی کنید.
  • در متن پیامک از جملاتی استفاده کنید تا کاربر را راغب به تماس با شما کند
  • تحلیل بازاریابی پیامکی که انجام میدهید
  • مخاطبانتان را با اسم خطاب کنید.
  • زمان و مکان ارسال پیامک هدفمند انتخاب شود
نکات بازاریابی پیامکی
  •  نوشتن متنی جذاب و کوتاه و کامل
  •  انتخاب زمان مناسب برای ارسال sms  ( بهترین ساعت ارسال sms در ساعات می باشد)
  •  بهترین پیام ها در بازاریابی پیامکی تا ۱۶۰ کاراکتر یا کمتر می باشد.
  •  ازابزار کوتاه کننده URL استفاده نمایید.
پیشنهاد می کنیم بخوانید :  روش های افزایش بازدید واقعی سایت
معرفی استراتژی های بازاریابی پیامکی
  •  ارسال پیام هفتگی
  •  ارسال پیامک هدفدار
  •  ارائه تخفیف به مشتریان ثابت و وفادار
  •  توجه به بازخورد مشتریان در بازاریابی پیامکی
  •  شخصی سازی پیامک
مزایا بازاریابی پیامکی
  • دسترسی آسان به مشتری
  • سریع و همگانی بودن
  • هزینه کم، بازدهی بالا
  • امکان ذخیره سازی پیام
  • افزایش وفاداری مشتری
  • محدودیت فضای تبلیغ
  • ارتباط مستقیم با مخاطب
معایب بازاریابی پیامکی
  • قطع پیامک های تبلیغاتی
  • عدم ارسال فایل‌های صوتی یا تصویری
  • محدودیت فضای تبلیغ
  • محدودیت ۷۰ کاراکتری برای پیامک‌های فارسی
بایدها و نباید های بازاریابی پیامکی
  • روان و کوتاه بنویسید : وقتی متن پیامک طولانی باشد مخاطبان علاقه ای به خواندن پیامک نشان ندارند
  • متن پیام را تخصصی نکنید : سطح سواد و معلومات کاربران متفاوت است. متن پیام خود را جوری بنویسید که برای همگان قابل درک باشد.
  • از پشت سر هم ارسال کردن پیام اکیدا خودداری کنید
  • رعایت حریم خصوصی کاربر
  • عدم خلاصه و مخفف نویسی در پیام : خلاصه کردن پیامک تا اندازه ای که ناخوانا باشد به هیچ وجه جالب نیست.
error: کپی برداری ممنوع است