آموزش بازاریابی دیجیتالآموزش سئو

آموزش بازاریابی محتوایی

تاریخچه بازاریابی محتوایی

در سال ۱۸۹۵ جان دیر ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی، راه‌سازی و معدنی بیش از ۱٫۵ میلیون نسخه از مجله و دفترچه معرفی ماشین آلات خود را در ۴۰ کشور جهان در اختیار مشتریان خود قرار داد.

در سال ۱۹۰۰ میشلن شرکت لاستیک سازی دفترچه‌ای ۴۰۰ صفحه‌ای با جلد قرمز رنگ را در اختیار مشتریان خود قرار داد که به راهنمایی رانندگان برای برطرف کردن اشکالات احتمالی اتومبیل‌های خود بپردازند.

در سال ۱۹۰۴ ژل او کتاب آشپزی را چاپ و به صورت رایگان در اختیار مشتریان خود قرار داد که توانست به کمک این کمپین به فروشی بالغ بر ۱ میلیون دلار تا سال ۱۹۰۶ برسد .

بازاریابی محتوایی نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید و به اشتراک ­گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و به دست آوردن مشتریان جدید می‌شود، می‌پردازد.

تعاریف متختف بازاریابی محتوایی

تعریف بازاریابی محتوا – جو پولیتزی

بازاریابی محتوا فرایندی در کسب و کار است که به تولید و توزیع محتوای گیرا و مجاب‌کننده، برای جلب توجه، جذب

و درگیرکردن یک گروه مشخص هدف از مخاطبان، با هدف برانگیختن اقدام‌های سودآور در مشتریان می‌پردازد.

تعریف بازاریابی محتوا از زبان دمین رایان (Damian Ryan)

بازاریابی محتوا با ارضاء سریع و لحظه‌ای نیاز به اطلاعات در مشتریان بالقوه، برای آن‌ها ارزش می‌آفریند. بازاریابی محتوا، مشتریان بالقوه را بدون

فشار برای خرید محصول،  جذب و درگیر می‌کند.

ویژگی های بازاریابی محتوا
  • جذب کاربر و بالا بردن فروش
  • کاهش هزینه های تبلیغات و سئو
  • ماندگاری کاربران سایت
مزایای بازاریابی محتوا
  • افزایش شناخت برند
  • ایجاد حس اعتماد در مشتریان
  • افزایش ترافیک واقعی سایت شما
  • اشتراک ‌گذاری محتوا توسط کاربران
پیشنهاد می کنیم بخوانید :  آموزش بازاریابی پیامکی
 آشنایی با تکنیک های بازاریابی محتوایی

·       وبلاگ نویسی

·       معرفی و بررسی تخصصی محصولات

·       اینفوگرافیک

·       معرفی بهترین ها، محبوب ترین ها، جدیدترین ها

·       مصاحبه با افراد سرشناس

·       استفاده از ویدئو و پادکست

·       کتاب های الکترونیکی

ابزارهای مورد نیاز برای تولید محتوا

تقویم محتوا

ایده پردازی و تحقیق

فرمت و شکل محتوا

تصویر سازی