آموزش ایمیل مارکتینگ

آموزش ایمیل مارکتینگ

در سال ۱۹۷۸ اولین کمپین ایمیل مارکتینگ راه‌اندازی شد. دقیقا در زمانی که هنوز شبکه اینترنت وجود نداشت و سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته شبکه به فعالیت می‌پرداخت که بعدا به اینترنت تبدیل شد. این سازمان به صورت اختصاری Arpanet نامیده می‌شد و در سال ۱۹۹۰ برای همیشه تعطیل شد.سرویس ایمیل هات ‌میل در سال ۱۹۹۶ بوجود آمد که اولین سرویس ارسال و دریافت ایمیل شخصی بود. این سرویس توسط کمپانی مایکروسافت در سال ۱۹۹۷ خریداری شد و الان به عنوان سرویس Outlook به فعالیت می‌پردازد.قانون Can Spam در سال ۲۰۰۳ معرفی شد تا ایمیل‌های تبلیغاتی کیفیت بیشتری پیدا کنند و در آنها کمتر اسپم مشاهده شود.

انواع ایمیل‌ های ارسالی توسط مدیران کسب و کارها شامل: ایمیل خوش آمدگویی ، ایمیل خبرنامه ، ایمیل رسید خرید کالا ، ایمیل دعوت ‌نامه ، ایمیل تبریک مناسبت‌ ها ، ایمیل یادآوری و ایمیل نظرسنجی می باشند. با توجه به این موضوع آموزش ایمیل مارکتینگ یک ضرورت است و تیم ایران رادا سعی دارد با آموزش ایمیل مارکتینگ مدیران سایت ها و کسب و کار ها را توانمند سازد.

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

  • دسترسی و استفاده آسان
  • مقرون و به صرفه
  • بازدهی بهتر نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی
  • هدفمند سازی
  • ارتباط با مشتریان
  • افزایش آمار بازدیدکنندگان از سایت
  • افزایش ارزش و اعتبار سازمان

معایب استفاده از ایمیل مارکتینگ

  • مشکلات دسترسی به اینترنت مانند کندی یا قطعی اینترنت
  • اعتماد نکردن برخی از کاربران به ایمیل تبلیغاتی
  • امکان اسپم شدن توسط کاربر
  • تغییرات و پویایی اینترنت که باعث تغییر در روش‌های بازاریابی می‌شود.
  • ملاحطات امنیتی و محرمانگی اطلاعات کاربران
  • آشنا نبودن برخی از کاربران به اینترنت و طرز استفاده از آن.

چند نکته درباره استفاده از ایمیل مارکتینگ

  • ایمیل ها طبقه بندی شده و هدفهمند را ارسال شود.
  • برای بانک ایمیل خود زمان ارسال مشخص کنید. بطور مثال هفته یک بار یا ماهانه ارسال شود.
  • قابلیت لغو اشتراک را ایجاد کنید تا مشتریان در صورت عدم تمایل بتوانند اشتراک خود را لغو کنند.
  • ایمیل های خود را ساده و قابل فهم و به دور از افراط در واژه های تبلیغاتی ارسال کنید
  • حتما در متن ایمیل خود نشانی و ادرس سایت و تلفن خود را جهت مراجعه کاربران ذکر نمائید.

اگر پس از خواندن آموزش ایمیل مارکتینگ هنوز سوالی دارید با ما درمیان بگذارید

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.