آموزش بازاریابی دیجیتال

آموزش ایمیل مارکتینگ

در سال ۱۹۷۸ اولین کمپین ایمیل مارکتینگ راه‌اندازی شد. دقیقا در زمانی که هنوز شبکه اینترنت وجود نداشت و سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته شبکه به فعالیت می‌پرداخت که بعدا به اینترنت تبدیل شد. این سازمان به صورت اختصاری Arpanet نامیده می‌شد و در سال ۱۹۹۰ برای همیشه تعطیل شد.سرویس ایمیل هات ‌میل در سال ۱۹۹۶ بوجود آمد که اولین سرویس ارسال و دریافت ایمیل شخصی بود. این سرویس توسط کمپانی مایکروسافت در سال ۱۹۹۷ خریداری شد و الان به عنوان سرویس Outlook به فعالیت می‌پردازد.قانون Can Spam در سال ۲۰۰۳ معرفی شد تا ایمیل‌های تبلیغاتی کیفیت بیشتری پیدا کنند و در آنها کمتر اسپم مشاهده شود.

انواع ایمیل‌ های ارسالی توسط مدیران کسب و کارها شامل: ایمیل خوش آمدگویی ، ایمیل خبرنامه ، ایمیل رسید خرید کالا ، ایمیل دعوت ‌نامه ، ایمیل تبریک مناسبت‌ ها ، ایمیل یادآوری و ایمیل نظرسنجی می باشند. با توجه به این موضوع آموزش ایمیل مارکتینگ یک ضرورت است و تیم ایران رادا سعی دارد با آموزش ایمیل مارکتینگ مدیران سایت ها و کسب و کار ها را توانمند سازد.

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

  • دسترسی و استفاده آسان
  • مقرون و به صرفه
  • بازدهی بهتر نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی
  • هدفمند سازی
  • ارتباط با مشتریان
  • افزایش آمار بازدیدکنندگان از سایت
  • افزایش ارزش و اعتبار سازمان

معایب استفاده از ایمیل مارکتینگ

  • مشکلات دسترسی به اینترنت مانند کندی یا قطعی اینترنت
  • اعتماد نکردن برخی از کاربران به ایمیل تبلیغاتی
  • امکان اسپم شدن توسط کاربر
  • تغییرات و پویایی اینترنت که باعث تغییر در روش‌های بازاریابی می‌شود.
  • ملاحطات امنیتی و محرمانگی اطلاعات کاربران
  • آشنا نبودن برخی از کاربران به اینترنت و طرز استفاده از آن.
پیشنهاد می کنیم بخوانید :  تبلیغات اینترنتی چیست؟

چند نکته درباره استفاده از ایمیل مارکتینگ

  • ایمیل ها طبقه بندی شده و هدفهمند را ارسال شود.
  • برای بانک ایمیل خود زمان ارسال مشخص کنید. بطور مثال هفته یک بار یا ماهانه ارسال شود.
  • قابلیت لغو اشتراک را ایجاد کنید تا مشتریان در صورت عدم تمایل بتوانند اشتراک خود را لغو کنند.
  • ایمیل های خود را ساده و قابل فهم و به دور از افراط در واژه های تبلیغاتی ارسال کنید
  • حتما در متن ایمیل خود نشانی و ادرس سایت و تلفن خود را جهت مراجعه کاربران ذکر نمائید.

اگر پس از خواندن آموزش ایمیل مارکتینگ هنوز سوالی دارید با ما درمیان بگذارید